30 May 2010

Kegersangan


Assalamualaikum wa rahmatullah. Buat rakan-rakan yang dihormati sekalian, semoga kalian berada dalam keadaan sihat sejahtera dan semoga kalian juga berada dalam bimbingan, petunjuk, dan hidayah Allah S.W.T. Pertamanya, MB bersyukur kepada Pemilik dan Penguasa diri MB; Allah Azza wa Jall, kerana Dia sekali lagi untuk hari ini, masih lagi diri diberi peluang untuk hidup, dan masih lagi perkenan membuka pintu taubat untuk diri yang masih degil untuk bertaubat. Astaghfirullah… keduanya; selawat dan salam atas Rasulullah S.A.W., Kekasih Allah dan kekasih kita, juga buat ahlul bait, sahabat-sahabat baginda dan mereka yang meneruskan perjuangan Rasulullah.


MB hari ni, tak bersedia nak bawa isu untuk diketengahkan. MB tahu, sekarang subsidi untuk keperluan asas dah di tarik balik. Lepas ni tak hairan lah kalau roti canai kosong RM 2 lebih sekeping. Tak apa, MB diet. Biar kurus.


MB kali ni, cuma nak ambil kesempatan nak muhasabah diri lah rasanya. Tak nak nak kecoh-kecoh pasal orang lain pulak. Tak nak. Hati MB dah kegersangan, nak bekalan. Hurmm…


“wahai Musafir Bulat yang memang tiap-tiap hari makin jadi bulat…dengar pesan ini, renungkan, fikirkan…”



“nasihat saya macam dulu jugak lah…Sama saja... Cume..yelah..sabar je lah dengan ujian yang datang. Walau apa jua keadaan, kita mesti kena sabar. Sabar itu penting..[1]sabar dengan musibah yang datang...[2]sabar dengan nikmat yang ada[3]sabar bila buat taat...[4]sabar tahan diri dari buat maksiat… Akhir sekali dari saya, banyakkanlah istighfar. Sebab kita memang banyak buat salah dan dosa, sama ada dosa yang kita buat tu sedar atau tak. Lazimkanlah mulut, bibir, dan hati awak tu istighfar… Itu saja dari saya, saya ni bukannya baik sangat. Ada jugak buat salah… Yang penting, nasihat ini untuk saya jugak…”


Hurmm……astaghfirullah…


astaghfirullah…


p/s :- quote di atas adalah lantunan hikmah yang diambil dari Musyrif saya. Mutiara yang saya kutip dari beliau sendiri. Untuk beliau; “Jazakumullah khaira jaza’ “. MB kongsikan untuk perbaiki diri MB sendiri terutamanya, dan untuk rakan-rakan yang mahu menerima…


Hurmm.........Astaghfirullah...


Astaghfirullah...

Sudi-sudilah 'Like' post ni..

No comments: